Gaboard szava, szíve, szája...

2012 óta tagja vagyok egy olyan szellemi közösségi szerelemnek, ami a külső szemlélő által nehezen megérthető, megélhető világ. Szabad belső érzésék nyílt áramlása a térbe, a szavak fejlődésének végtelen vonalain úgy, hogy a hatásuk azonnal visszacsatol, és felfoghatatlan élményt ad előadó és hallgató számára egyaránt. Slammer vagyok. Egy olyan irodalmi jelleg amiben a fantázia és a valóság is képes testet ölteni 3 perc 15 másodperc alatt. Slammer vagyok. Aki másképp lát, másképp hall, és másképp beszél. Slammer vagyok. Igyekszem boldognak lenni az életben minden nap, ami nyilván vagy sikerül vagy nem. De van 3 perc 15 másodperc, amikor bármi van is az vagyok. Ebben a blogban egy élet út van dokumentálva. Egy vélhetően diszgráfiás, műszaki beállítottságú, deviáns jellem utazása a boldogság felé, ahova azok a szavak repítik amikben régen senki sem hitt. Slammer vagyok. Ez nekem így nagyon jó....

Friss topikok

Címkék

Csirkefej slam...

2015.03.02. 07:49 Gaboard

Révkomáromban lesz egy nagyon izgalmas slam esemény, ahol a versenyzőknek egy színdarab alapján kell szöveget írniuk. Spiro György Csirkefej című tragédiája az alkotás. Miután megnéztem az alábbi számora is furcsa formában jelent meg elöttem az amit éreztem az alkotás nézése közben.

 

Kop-kop

Szomszéd ne haragudjon a zavarásért, csak tudja, azt gondoltam sütnék egy pár palacsintát a fiamnak – képzelje, holnap hazajön három napra – és, és elfogyott a tojás. Ki tudna segíteni? Esküszöm, megadom.

Magát, magát azt biztosan megadja. De engem akar falhoz állítani? Értse meg, nem érdekel, se a fia, se a palacsintája, se ez az inga elvű barátság hinta, amibe a szükség ülteti az e fajtát, s ha kell valami, rajtam hajt át. Ajtómon zörög, mint egy küldöttség, nem zavarja a társadalmi különbség? Hahó, nem társ vagyok, hanem csak egy itt lakó.

Máló vakolat, szürke világ, bűn-e a hibád, bűn-e, ha Kevély vagy?

Ki közvetlen mellette lakik, azt meg sem próbálom, fülemben cseng vélhető zaja.

Jaj, hát hallja? Ha én adom a termék legfontosabb részét, más meg eladhatja pénzért, akkor én hol térülök meg? Magam sem eszem ilyen drága holmit, utána nézünk, mely rokon főz hol-mit, mert le sem nyelem, ha a költségvetés lódít.

Máló vakolat, szürke világ, bűn-e a hibád, bűn-e, ha fösvény vagy?

Tán ő, a szemben lakó kedves hölgy, talán ő nyitottabb lesz a kérésre, bár kérője akad nap, mint nap, akár óráról órára … de az más.

Óh, a fiának hmmm, ilyen nagy már? Igazi férfi lehet. Biztosan jó nagy… lábon él. Nos, a tojás az fontos dolog, minden sütemény alapja. Vegyük például a pitét, ahhoz rögtön kell kettő. Forró ajkak közé emelt dermedt külsejű csodás fallllat, amit csak szakértő kezek képesek megfelelően elkészíteni. Hogy adhatnék önnek ilyet?

Én tényleg nem pitét akartam, csak palacsinta, érti… a fiamnak. Bár értem, túróval töltve, összetekerve valóban… ki se mondja, látom a gondolatait..

Máló vakolat, szürke világ, bűn-e a hibád, bűn-e, ha bujálkodsz?

Nem állok jól, csak pár embert ismerek a folyosón még kb. hármat, bár az öreg suszter nem számít.

Fájdalommal tölti el, ha másnak jó, mi neki nem is kell. Sárguló szemgödrei egy életen át viselt, kísértett sorsot cipelő ráncos úti táskák, amiben magát őrzi meg a mások ellopott örömét.

Máló vakolat, szürke világ, bűn-e a hibád, bűn-e, ha irigy vagy?

ÁÁÁ ott a sarokban a hájas Kovács, annak mindene van, hisz egész nap a fejét tömi, és nem is egy elutasító típus.

Palacsinta az jó, de csak ha jó sok, ezért jár át az anyósom, hogy főzzön, süssön, lehet, azt akarja, hogy a sok evéstől a guta megüssön. De jelentem, bírom. Ne aggódj, szomszéd, nélküled is.

Adnék tojást, mindig van vagy 30 darab, de ha neki látok enni, nem nagyon marad. Süss valami mást a srácnak, csapj össze valami tocsogós steaket, de ne olajat használj pácnak! Zsírt, az olyan jó. Megnézem, szerintem az van még, ráadásul valami menő cucc, az van ráírva, Norbi update.

Máló vakolat, szürke világ, bűn-e a hibád, bűn-e, ha torkos vagy?

Kurva életbe, hogy szakadna rátok a pokol! Két rohadt tikmony kéne csak, hogy eltakarjam a múlt sérelmeit fiam szívében egy lisztben, tejben és sehol sincs tojásban habart mázzal. Igen mert hirtelen az ember, mérge szava erejével van hogy pörölyként csap, még ha végül bánja is.

Máló vakolat, szürke világ, bűn-e a hibád, bűn-e a haragom?

Most tényleg le kell mennem a boltba? Oly kímélően jó ötletnek tűnt körbejárva, mások segítségén boldogulni.

Lustaságom büntetése a gyötrelmes küldetésem kudarca. Te engem ne bírálj, egy világot akarsz szembesíteni velem? Nem vagyok neked jó tükör? Az ökör bízik magában vakon, te meg közönyöddel öntöd a társadalmat nyakon?

Máló vakolat, szürke világ, bűn-e a hibád, bűn-e, ha rest vagy ?

Ha szomszédomként éled a heted, vagy az én szavam a leheleted, tisztulj meg vasárnapra, mert bánni fogod, ha újra jön a hétfő…. bűn.

 

1986_csirkefej_preview.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gaboard.blog.hu/api/trackback/id/tr357232705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása