Gaboard szava, szíve, szája...

2012 óta tagja vagyok egy olyan szellemi közösségi szerelemnek, ami a külső szemlélő által nehezen megérthető, megélhető világ. Szabad belső érzésék nyílt áramlása a térbe, a szavak fejlődésének végtelen vonalain úgy, hogy a hatásuk azonnal visszacsatol, és felfoghatatlan élményt ad előadó és hallgató számára egyaránt. Slammer vagyok. Egy olyan irodalmi jelleg amiben a fantázia és a valóság is képes testet ölteni 3 perc 15 másodperc alatt. Slammer vagyok. Aki másképp lát, másképp hall, és másképp beszél. Slammer vagyok. Igyekszem boldognak lenni az életben minden nap, ami nyilván vagy sikerül vagy nem. De van 3 perc 15 másodperc, amikor bármi van is az vagyok. Ebben a blogban egy élet út van dokumentálva. Egy vélhetően diszgráfiás, műszaki beállítottságú, deviáns jellem utazása a boldogság felé, ahova azok a szavak repítik amikben régen senki sem hitt. Slammer vagyok. Ez nekem így nagyon jó....

Friss topikok

Címkék

Mi vagyunk a történelem...

2012.11.10. 16:18 Gaboard

A December 8-i Battai Slam versenyünkre, valami kicsit történelmi, kicsit helyi dolgot akartam írni.

Az első kísérlet ez lenne.

 

A Nagy Generáció

Minden kornak, korszaknak meg van a Nagy generációja
A második világháború utáni fiataloknak is a túlélés volt az első reakciója
Egy világot kellet újra építeniük,
S mellette élni az istentől kapott életük
A Romokból látták felnőni a reményt
És felsegítették a földről a tömegnyi szegényt
’56 után is volt, aki még tudott hinni
Ki igyekezett a családja életébe bármi áron egy kis csodát vinni
Ők is átéltek egy generációnyi spektrumot
A változások és a jobb jövő vágya hozta vákuumot
Amit igyekeztek értékkel tölteni fel
S fel se tűnt nekik, ahogy ez az idő velük repült el
Azt gondolom én is egy nagy generáció része vagyok
Ebben a négy évtizedben is történtek dolgok, nagyok
Napjaimmal bővül a történelem fonala, amit elhagyok
Kezdetnek, beleneveltek egy gyerekként békés érába
Ahol kreált értékrend kellett, hogy beleivódjon a vénába
Láttam tanáraim hithű tekintetét, amint tisztelegtek vakon egyszerre
Mikor az ünnepek során a tömegeket terelték be az egyetlen rendszerbe
És láttam a riadalmat, a restellést az arcunkon
Mikor elbuktak vezetőik, akik meggazdagodtak a harcukon
Megéltük a reményteljes rendszerváltást meg a taxis blokádot
Mikor mindenki új pártra szavazott, majd rájuk okádott
Megértettük, hogy az adó hiánya régen a hazát tette tönkre
Most meg érthetetlen s zabolázatlan módon hat mindegyikünkre
Közelről szemléltük tehetetlen, ahogy lassan eladják az országot
Meg, ahogy veszett hibáinkkal, ballépéseinkkel megleptük a világot

De mint mindenkor az ember igyekszik az életét csendben, helyben megélni
Az életet azért kaptuk, hogy majd örömben, békében a sors vezényli
Legalább is induláskor mindenki ezt reméli.
Már korábban egyszer meséltem, az én otthonom Százhalombatta
Nem én választottam, de a szüleimnek a sors így adta
Hogy ha már a gólya a pólyámat errefele lerakta
Lássam közelről az itt elvonuló történelmi sávot
Fussam be Battán az életként kapott, bízva hosszútávot

Voltam gyerek a murvás főtéren, ahol egy épület sem volt
Május elsején lufikkal kézben, perecet falva úttörő dal szólt
Már majdnem felnőtt voltam, mikor ugyanitt
Templomokat emelt a város meg a hit
De sosem mertem volna elemezni a költségeit
Gyerekként a Dunára jártunk fürdeni egy hordó stégről ugráltunk
A suli úszáson meg a rajtkőnél tolongva boldogan sorba álltunk
Ma meg már az egy főre jutó uszodai arány a legnagyobb nálunk
Két suliból négy meg öt lett
Tarkítja a várost a számos ötlet
Az ifjú korunk hírhedt diszkó világa
Is kultúr kocsmává alakult, de hiába
A városban így is sokan fektetnek piába
Mert mi, akik jókor pottyantunk a változások közepébe
Nem mind tudjuk értékelni, mit is kaptunk pontosan cserébe
Azért, amiért a történelem rajtunk is gyorsan áthaladt, átrobogott
Hogy az élet mégis mindenkit emberré faragott, és nem kellet, hogy megismerjük a málenkij robotot
Ma már az idősebbek beleragadtak a múltba, nyugalmas túlélésre vágynak
A fiataloknak nincs alapjuk a hasonlítgatásra, ők részesei az új világnak
Mi már átéltünk sok fordulatot, mi már nem dőlünk be minden akciónak
Mi vagyunk szereplői az élet fő sodrának, a mai Magyar nagy generációnak

mikk4.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gaboard.blog.hu/api/trackback/id/tr224900652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása