Gaboard szava, szíve, szája...

2012 óta tagja vagyok egy olyan szellemi közösségi szerelemnek, ami a külső szemlélő által nehezen megérthető, megélhető világ. Szabad belső érzésék nyílt áramlása a térbe, a szavak fejlődésének végtelen vonalain úgy, hogy a hatásuk azonnal visszacsatol, és felfoghatatlan élményt ad előadó és hallgató számára egyaránt. Slammer vagyok. Egy olyan irodalmi jelleg amiben a fantázia és a valóság is képes testet ölteni 3 perc 15 másodperc alatt. Slammer vagyok. Aki másképp lát, másképp hall, és másképp beszél. Slammer vagyok. Igyekszem boldognak lenni az életben minden nap, ami nyilván vagy sikerül vagy nem. De van 3 perc 15 másodperc, amikor bármi van is az vagyok. Ebben a blogban egy élet út van dokumentálva. Egy vélhetően diszgráfiás, műszaki beállítottságú, deviáns jellem utazása a boldogság felé, ahova azok a szavak repítik amikben régen senki sem hitt. Slammer vagyok. Ez nekem így nagyon jó....

Friss topikok

Címkék

Készülök az OB-ra...

2012.09.25. 13:14 Gaboard

A 21.századi létforma című versem oly nagy sikert aratott a Mika Tivadaros slam poetry versenyen, hogy megnyertem! Ezzel bekerültem a SPB Magyar Bajnokság döntőjébe, ahol a szint már igen magas!

Igyekeztem megfelelni a kihívásnak, így született egy vers, ami a Slam Poerty világának lelkületéről, hátteréről és erejéről szól!

 

A világ más slam-mel

 

Létezik egy dimenzió, de nem mindenki látja

Szavak szőtte illúzió, és nincsen semmi gátja

Nem fékezik szabályok, nem blokkolja elme

Tartalmának súlya van és igen mély értelme

Hálóként szövi át agyad a forrás, amiből fakad

Kiterjeszti látótered, s azt érzed minden szabad

A Slam egy alternatív nyelvezete az új világnak

Kik ráébrednek, az átlagból nyomban kiválnak

Hatásos rímekkel érvelnek és versben bírálnak

Hogy kerültem bele az kb. mindegy, de szomjaztam egy kultúrális megváltásra

Mert az önbecsülésem a kommunista iskolarendszer meglehetősen aláásta

Nem illettem bele ama csodás álomképbe

Ami szegregálva törekedett a népegységre

Mikor ötödikben egy fogalmazás témájára saját verset írtam

Rögtön renitens lázadónak mondtak és persze jól megszívtam

Ezért felszabadításnak éltem meg azt a verssel teli pillanatot

Amikor első hangos gondolatom másokra is slamként hatott

Értelmet nyert az egész, hogy nem véletlen lógtam ki a skatulyából

Kimondtam, amit a világról gondolok, de már nem csak nagyjából

Ám ez még a nyúl odújának szája volt csak, én meg Alíz, aki nem habozott

Tudtam, hogy vár valami lent, ugrani kell, mert a sors jelekkel elhalmozott

Zuhantam hát bele a nagy pesti éjszakába

Romkocsmák szlengjén szólva, le a Mikába

Hamar kiderült, hogy semmi nem volt hiába

Olyannal szembesültem, amit átélni lehet, elhinni nem

Városról városra terjedve hoz ébredést a virusos slam

Testedbe, lelkedbe beépül, betelepül, agyad ebben pörög

Ahogy kimondatlan mondanivalód majd a színpadon mennydörög

Ilyet nem olvasol újságban, nem tudsz nézni tévén

Mint a süvöltő farkaskölykök az erdő sötét mélyén

Születtek az alkotások, a szlemmerek tolla hegyén

Keresztül az országon, át mind a tizenkilenc megyén

Kezdetben, csöndben, suttogva adják a tudtodra

Majd aztán harsogva mutatnak rá, az ugye tudodra

Tudod? Az ember külsejéről gondolhatsz te mindenfélét

De nem ilyen léptékben mérik a slam világának népét

Mert rejtett álmok, féltett kincsek monológgá aszalódva

A külsőséget meg a rendszert húzzák a szavaikkal karóba

Csak míg őket hallgatod, míg a mikrofon szórja hangjuk

Tőr elő belőlük valós énjük és tűnik elő szellemi rangjuk

Mert a slam hoz szabadságot annak ki lát, de tűr

Ki tudja, hogy a megélt világ tiszta zavar, tiszta zűr

Ő embereket nem válogat, csak értékrendre szűr

Akik az igazságukat rímelik át a tudatodon keresztül

Add magad át hát a slamnek, adj hálát mindenért

Írj verset, állj ki, és kiáltsd, sors nyiss nekem tértfot4ó.JPG

Újra írva 2018.12.03

 

Létezik egy dimenzió, amit nem mindenki lát

Szavak szőtte illúzió, ahol nincsen semmi gát

Nem fékezik szabályok, nem blokkolja elme

Tartalmának súlya van és igen mély értelme

Hálóként szövi át agyad a forrás, amiből fakad

Kiterjeszti látótered, s azt érzed minden szabad

A Slam egy alternatív nyelvezet a szép új világ

Hatásos sorokkal érvel, amit aki ér imád

Hogy kerültem bele az kb. mindegy, de kellett egy kulturális megváltás

Mert a kommunista iskolarendszer volt az, ami mindent, ami kicsi más alá ás

Nem illett rám ama csodás fényes kép

Aminek szegregálva volt ideális a magyar népegység

Mikor ötödikben egy fogalmazás témájára írtam egy saját verset

Rögtön renitens lázadásnak vették épp csak megkaptam a kettest

Ezért felszabadításként ért el az a verssel teli pillanat

Amikor első hangos gondolatom másokra is slamként hat

Értelmet nyert az egész, hogy nem véletlen volt szűk nekem ez a skatulya

Kimondtam, amit a világról gondolok, és úgy néztek rám rögtön sokan, hogy csak ugyan?

Ám ez még a nyúl odújának szája volt csak, én meg Alíz, aki sosem haboz

Tudtam, hogy vár valami lent, ugrani kell, mert a sors jelekkel épp elhalmoz

Zuhantam hát várt a nagy pesti éjszaka

Romkocsmák szlengjén szólva, ez volt a Mika

Olyannal szembesültem, amit átélni lehet, elhinni nem

Városról városra terjedve hozott ébredést a virusos slam

Testedbe, lelkedbe beépül, betelepül, agyad ebben pörög

Ahogy kimondatlan mondanivalód majd a színpadon mennydörög

Ilyet nem olvasol újságban, ilyet nem mutat a TV

Mint a süvöltő farkaskölykök az erdő sötét mélyén

Születtek az alkotások, rezgett a szlemmerek tolla hegye

Felbolydult az egész ország mind a tizenkilenc megye

Kezdetben, csöndben, suttogva telik meg a tudat

Majd aztán harsogva kérdeznek rá… azt ugye tudtad?

Tudtad? Az ember külsejéről gondolhatsz te mindenfélét

De nem ilyen léptékben mérik a slam világának népét

Mert rejtett álmok, féltett kincsek monológgá aszalódva

A külsőséget meg a rendszert húzzák a szavaikkal karóba

Csak míg őket hallgatod, míg a mikrofonból jön a hang

Tőr elő belőlük valós énjük és tűnik elő a szellemi rang

Mert a slam hoz szabadságot annak ki lát, de tűr

Ki tudja, hogy a megélt világ tiszta zavar, tiszta zűr

Ő embereket nem válogat, csak értékrendre szűr

Akik az igazságukat verselik át a tudatodon keresztül

Add magad át hát a slamnek, adj hálát mindenért

Már hét éve hirdetem hűen!

Írj verset, állj ki, és kiáltsd, sors nyiss nekem tért

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gaboard.blog.hu/api/trackback/id/tr244800404

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása