Gaboard szava, szíve, szája...

2012 óta tagja vagyok egy olyan szellemi közösségi szerelemnek, ami a külső szemlélő által nehezen megérthető, megélhető világ. Szabad belső érzésék nyílt áramlása a térbe, a szavak fejlődésének végtelen vonalain úgy, hogy a hatásuk azonnal visszacsatol, és felfoghatatlan élményt ad előadó és hallgató számára egyaránt. Slammer vagyok. Egy olyan irodalmi jelleg amiben a fantázia és a valóság is képes testet ölteni 3 perc 15 másodperc alatt. Slammer vagyok. Aki másképp lát, másképp hall, és másképp beszél. Slammer vagyok. Igyekszem boldognak lenni az életben minden nap, ami nyilván vagy sikerül vagy nem. De van 3 perc 15 másodperc, amikor bármi van is az vagyok. Ebben a blogban egy élet út van dokumentálva. Egy vélhetően diszgráfiás, műszaki beállítottságú, deviáns jellem utazása a boldogság felé, ahova azok a szavak repítik amikben régen senki sem hitt. Slammer vagyok. Ez nekem így nagyon jó....

Friss topikok

Címkék

HipHop the boogie...

2016.07.07. 10:16 Gaboard

Régi belső zenei gondolatom szakadt fel egy verseny ihlette szövegben...

 

HIPHOP

Van, aki szerint stílustalan vagyok, de azt gondolom inkább csak minden evő.

Apai örökségem a zene végtelen szeretete, így fejlődési korszakom bejárta a műfajok teljes palettáját és bevallom, boldog vagyok, hogy megtaláltam magam jó néhány irányzatban.

De akárhogy vizsgáljuk a dolgok állását a négynegyed ütemére lüktet az ereimben a vér, indul el a rongyláb boogie és érzem azt, hogy mégiscsak jókor születtem. Még egy kicsit elcsíptem az igazi funky időszak végéből.

Pont annyira, hogy mire az ütemes zenei alapra képzett szöveges megjelenés önálló alakot öltött, én is érezzem a generációs késztetést, hogy felmenjek a cukordombi srácok közé és nevén nevezzem ezt a vonalat, mégpedig úgy hogy ez a hip hop, The hippie, the hippie,To the hip, hip hop, and you don't stop, a rock it To the bang bang boogie.

Nagy felismerés volt! Csak úgy, mint az égi nagymester villanásnyi üzenete és elég nehéz volt utána kimondani, hogy I'm trying not to lose my head ha ha ha…

Van, hogy több zenei stílus is kering ring ring egy kicsit a fekete zenében, de alapból mindegyikből Dől Soul, ha pedig nem találod kik rakták le az alapokat, akkor csak annyit tudok mondani, hogy: Why don't you leave your name And your number And I'll get back to you…soon or later

Innentől már a természet adta pajkossággal kiáltottuk együtt a világba

You down with OPP (Yeah you know me ).. na még egyszer.. You down with OPP (Yeah you know me)

Mert bár lehet, hogy nem ismersz mégse, azt tudnod kell, mindegy milyen betűvel jelzed a generációnkat, de az biztos, ami ma hiphop, az akkor és ott és velünk indult el ebben az országban.

Nem lepődtünk meg akkor sem, amikor egy rapperek mondható, de feketének nemigen real slim shady kiabálta, hogy álljunk fel… neki!

Így, ha budai vagy 5. kerületi hangoskodásban nem tudod hány a kiló vagy, nálunk majd a 8 mér fől vagy kostól be. Ám ha azt mondod ez így tré, a tejes dobozról figyelő DR. Dre talál épp rá a következő tehetségre és a világ nézi, ahogy Busta Rhymes pörgeti, meg mikor dallamosan megingatja csajok bugyiját Jay Z.

De ez itt most nem Amerika ez Magyarország, ami olyan világnak, mint Budapestnek a József város egy sötét hely, de itt nekünk ez már világos.

Ahol a mindennapi élet szívásairól szövegelni pont ugyanúgy muszáj, mint máshol, csak mi négy ütem szerint tartjuk, lenn és ha szól a beat, a szavaink sava az, ami a végén kipufog.

Régen itt is a gengsztereknél zsebben volt a lé, de már elmentek ők is a szerb határ felé vagy a franciák felé vagy a tököm tudja, 20 év nagy idő… belefért sok derűs és vak remény, meg a gecit nyelető félkemény…fajta.

És bocsáss meg érte, de nekem mindig egy csehszlovák mesefilm jut eszembe, ha azt mondod Majka

De kétségtelen, rengeteg strófa adta meg, hogy átlássam a lényegét, miként viszi a szöveg az ütem a dallam az üzenet úgy a zenét, hogy az itt belül hasson rám, és aki ma ide eljött azt gondolom mind megért.

Én pedig megértem, hogy az ízlés nem vita téma, de bízom benne minden populár kalandor megérkezik egyszer és felfogja, hogy a rap ugyan még nem egyház, aminek csak szép volt a eleje, hanem komoly vér lüktet ő benne szavakat facsarva, ha két percre találkozol vele, akkor is szíven üt. Főváros mód lehordott lógó ülepű zsúrnadrágja hidd el mindig jó lesz ránk.

Ha pedig nem vágod, mért beszélek erről itt ma, akkor csak az vidd el magaddal azt, hogy láttál egy nagyhangú kopasz slammert, aki ugyan zeneileg minden evő, de tudja mi az a rap és azt, hogy mennyire sokat számít a kezdet!

maxresdefault.jpg

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gaboard.blog.hu/api/trackback/id/tr188872036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása